Thursday, March 8, 2007

Ecuador 4

Column 26: Verjaardag in het buitenland
Het is weer eens iets anders… Thuis zou een verjaardag veel Martini, een lekker etentje, cadeautjes en stappen inhouden, maar als je aan het reizen bent kan je kiezen waar je het viert en op die manier kan je al eens iets anders doen!
Tijdens Ruben zijn verjaardag zaten we in Mexico en had ik een piñata (een typisch gebruik voor kinderverjaardagen, waar je een uit papier mache gemaakt dier geblindoekt moet stukslaan tot de snoepjes eruit vallen!) en een etentje en feestje met andere reizigers voorzien.
Ik vierde de afgelopen week mijn verjaardag in Vilcabamba! Een klein dorpje in de bergen in het zuiden van Equador!
‘s Morgens ontwaken (zonder wekker!) naast degene die je het liefst ziet is al mooi om te beginnen, maar als die persoon dan ook nog eens een hele dag met verrassingen in petto heeft wordt het al helemaal gezellig! Na een stevig ontbijt werd ik om 10 uur tot voor ons hotel geleid waar paarden stonden te wachten! De tocht die me te wachten stond was meer dan spectaculair! Te paard door de bergen, op steile paadjes en door rivieren, tot aan een verborgen waterval, terwijl de vlinders me constant langs het hoofd fladderden! Nog even in gallop de laatste kilometers voor extra adrenaline… zalig!
In de late namiddag genoten we van ons hotelletje dat voor de gelegenheid een beetje ge-upgraded was en terwijl we in de Jacuzzi een DVD lagen te kijken kwam de eigenaar van het hotel aangedragen met een zelfgemaakte verjaardagstaart met een kaarsje erop! Zo ging de dag voorbij en ‘s avonds was het tijd voor een paar lokale cocktails tijdens een etentje! Op die manier is het niet zo erg om een jaartje ouder te worden!

No comments: