Saturday, March 3, 2007

Guatemala

Column 5: Back to school
Na 5 weken Mexico zitten we ondertussen al 5 dagen in Guatemala. In Quetzaltenango om precies te zijn en hoewel we hier op 2300 meter zitten, het winter aan het worden is en er NERGENS enige vorm van verwarming te bespeuren is, hebben we beslist om hier gezellig een paar weekjes te blijven plakken voor Spaanse les!
We zijn dan ook maar meteen voor” the full monty” gegaan!
Sinds maandag wonen we bij een Guatemaals gastgezin (gezellig bij oma Mimi, haar dochter en kleindochter), elke voormiddag 5 uur “one on one” les, in de namiddag studeren we onze nieuwe woordjes, kijken we Spaanse films, 3 maal per dag aan tafel met onze nieuwe familie en ‘s avonds gezellig ontspannen met Salsa lessen of pinten pakken met onze medestudenten (er zitten zelfs op deze recreatieve momenten een aantal fundamentalistiche Spanish-extremisten tussen, die ook ‘s avonds weigeren een woord Engels te spreken!)
Het Spaans gaat op die manier natuurlijk wel hard vooruit, daar je persoonlijke maestro zich helemaal aanpast aan jouw behoeften, interesses, niveau en tempo.
Morgen ga ik met mijn juffie op pad! Ze neemt me mee naar de markt en gaat me de ECHTE lokale prijzen leren en hoe je op z’n Guatemaals moet afdingen!
Dat noem ik nog eens waar voor je geld!

No comments: